Головна Статті До вшанування пам’яті свв. отців шести Вселенських Соборів..
Головне меню
Новини
Публікації
Лічильник відвідуваності


Технічна підтримка:
До вшанування пам’яті свв. отців шести Вселенських Соборів..

Добавлено: субота, 28 липня 2012, 12:40

     Восьмої неділі після П’ятидесятниці свята Православна Церква вшановує пам'ять свв. Отців шести вселенських Соборів.

     Вселенськими Соборами називаються зібрання єпископів всіх помісних церков. Вселенські Собори – не були явищем, що призначалися через певні періоди часу, тобто періодичними; це були екстраординарні, що скликалися в крайніх випадках для рішення важливих церковних питань, зібрання. Зміст постанов перших соборів вказує на те, що питаннями, ради рішення, яких скликалися вони, були питання віри, нерозуміння яких викликало цілий ряд релігійних смут-єресей. Пізніше , коли установлювався мир церкви-собори скликались для виробітки норм церковної дисципліни. Всіх вселенських соборів було сім. Першим був Нікейський, що відбувся в 325 р. залишивший 20 правил, з яких важливіші: 4-те, яке гласить, що єпископи повинні вибиратися єпископами даної провінції і затверджуватись митрополитом. Зокрема 6-те правило підтверджує вищу владу деяких єпископів над іншими єпископами, наприклад, римського над західними, антіохійського над східними.

     Другим був в 387р. 1-й Константинопольський, що видав сім правил.

     Третім – був Ефеський собор, що відбувся в 431 р., який залишив 8 правил; з них перших 6 стосуються відлучення Несторія і його сторонників; 7-мим забороняється створювати символ віри, а 8-мим кіпрські єпископи звільнялися від залежності антіохійського патріарха.(До цього правила пізніше приєднано послання про єп. Памфилії-Євстафії).

     Четвертим –Халкидонським 451 р. – 30 правил, 28-мим правилом, якого визначало круг судової і адміністративної діяльності константинопольського патріарха – і константинопольський патріарх прирівнювався в своїх повноваженнях з папою Риму.

     П’ятий – Константинопольський 2-ий 553 року.

     Шостий - Константинопольський 3-ій в 680 році і 691 р. – так званий Трульський – що має 102 правила, з них 36-те правило повторює про рівноправність константинопольської і римської патріарших кафедр і вказує ієрархічний порядок патріарших східної церкви, а 33-тє правило осуджує звичай вірменської країни приймати в клір тільки вихідців із священного роду; 80-те загрожує відлученням тому хто три святкових дні не відвідає богослужіння, а 102-ге стосується епетилії, що каються.

     Сьомий – Нікейський 2-ий, 787 році видав 22 правила.

     Церковне законодавство, за свідченням багатьох, виникає з перших віків християнського життя, ще задовго до вселенських соборів, коли для рішення трудних питань збирались місцеві собори, багато з постанов яких, були пізніше утверджені вселенськими соборами.

     Амінь.

Підготував: митр.прот. Миколай Берегович

Благодійність
Рекомендуємо відвідати:





Design&project
Yevgen Antonyuck